Šití nás baví

Komunitní web e-shopu Látky pro VásE-shop Látky pro Vás

Pochlubte se svými výtvory, sdílejte své oblíbené tipy a triky!
Poraďte se s dalšími uživatelkami ohledně výběru látky!

Zpět na výpis blogů

Tričko - ladění střihu (Autorka: Jana Admin)2x

Tričko - ladění střihu

Můj vztah k overlocku byl dlouho dobu komplikovaný (a to velmi). Hodně se to vylepšilo až když jsem si koupila overlock nový, který - světe div se - šije řetízek a dokonce ho dokážu ovládat i já.

Šít už pomalu umím, teď mě ještě čeká vyladit nějaké ty střihy, se kterými bych byla spokojená. Cesta lehká - spolehnout se na Burdu - mi nevyšla. Ušila jsem podle střihů z Burdy několik triček a většina z nich mi neseděla (vlastně žádné). Tři skončily v koši, dvě jsem darovala.

Začíná tedy fáze 2 a snažím se cestou pokusů a omylů najít střih svůj a přitom se naučit šít s overlockem tak, abych se nemusela za mnou ušité tričko stydět.

 

POKUS 1 (ušito ještě před prázdninami)

Sklady na ramenou a kombinace s jiným materiálem, to byla představa zajímavého trička. Na tričko jsem použila krásný žerzej s puntíčky,k terý jsem kupovala jako zbytek (tudíž by mě v případě šicího neúspěchu až tolik nebolelo, kdybych tričko vyhodila). Materiál je luxusní, pohodlný a příjemný na tělo. S nadšením jsem se do toho pustila a tady je výsledek. Má spoustu much, ale překvapivě tričko jsem zařadila do svého šatníku a  opravdu (a s láskou) ho nosím.

A tady na tom obrázku vidíte mouchy.... ještě neumím hezky zpracovat průramek, který je navíc moc těsný, sklady jsou nevýrazné. Proto jsem se rozhodla, že u další varianty udělám tyto změny:

POKUS 2 (ušito o prázdninách)

K tomuto pokusu vám tedy vážně nenabídnu moc obrázků. Ušila jsem ho z jiného žerzeje, který dosti trčel. Navíc jsem tričko udělala v trupu ještě o něco užší a už mi bylo úzké až moc. Ještě před dokončením letělo tričko do koše.

Tak alespoň obrázek, původního materiálu....

A obrázek toho, jak si tak čmárám a upravuji střih. Někdy vzniká taková změť čar, až z toho ztrácím přehled :-D

 

POKUS 3 (ušito po prázdninách)

No vida, pokus číslo tři. Kdo by to býval řekl, že budu mít ještě tu trpělivost, že? Materiál jsem zvolila opět podobný, chtěla jsem poměřovat střih a to, jak vypadá stejný střih (jen s malými obměnami) na různých materiálech a nechtěla jsem, aby mě rušila při porovnávání jiná barva.

Na tričku č. 3 jsou sklady hlubší...

V ramenou jsem střih trochu rozšířila a průramek zvětšila. Když si fotku rozkliknete, můžete už vidět, že jsem se ve zpracování a prošití hodně zlepšila :-). Myslím, že i výstřih jsem trochu prohlubovala, ale jen o malý kousek.

Jen na jednom boku se mi zdá na trupovém díle příliš mnoho látky, ten bych mohla zkusit ještě upravit, co říkáte? Příště to zkusím upravit. Příště? No ano, zdá se, že mně to stále ještě baví a pro příští variantu mám vybraný smetanový úplet v kombinaci s krajkou...

A co vy? Máte overlock? Jste s ním spokojené?

Jana

Látky pro Vás

2x

Komentáře:

Mikšulka Vytvořeno: 26.10.2016 - 8:54

Jani, overlock mám, ale stále mě od něj drží na míle daleko respekt k šití oděvů. Musím sebrat odvahu, doladit napětí nití (v tomto mi snad pomohou kamarádky) a pak třeba:-))) Materiál mám, je třeba do něj jenom říznout.-)

Zpět na výpis blogů